Direct Channel | Co to jest marketing bezpośredni?
19138
single,single-post,postid-19138,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Co to jest marketing bezpośredni?

marketing bezpośredni

16 maja Co to jest marketing bezpośredni?

Marketing bezpośredni jest formą komunikacji firmy z klientem, łącząc a w sobie zarówno elementy reklamowe, jak i sprzedażowe. Celem takiego działania jest przedstawienie klientowi oferty oraz skłonienie go do zakupu bądź zamówienia danego produktu. Dziś w marketingu bezpośrednim ważna jest personalizacja przekazu, która pozwala zbudować z klientem odpowiednią zażyłość i przekonanie, że rozumiemy jego potrzeby i preferencje. Efektem takiej strategii ma być większa sprzedaż produktów. Do prowadzenia skutecznego marketingu bezpośredniego niezbędna jest baza danych klientów: im więcej mamy szczegółowych informacji o nich takich jak wiek, płeć, wykształcenie, miejsce zamieszkania, tym łatwej będzie nam zbudować trwałą więź z klientem i zyskać jego lojalność.

Kanały komunikacji z klientem

Jak opowiada nasz ekspert z firmy Direct Channel, której jedną ze specjalności jest marketing bezpośredni, istnieje kilka możliwych kanałów komunikacji z klientem. Jednym z nich jest kontakt telefoniczny (telemarketing) mający na celu poinformowanie o ofercie i sprzedaż produktów. Inną dostępną opcja jest tradycyjna poczta, z której wciąż korzysta wiele osób. To skuteczny sposób na masowe dotarcie do odbiorców poprzez np. wysyłkę katalogów czy ulotek reklamowych. Adresat może wówczas bez żadnej presji zapoznać się z nimi w wolnym czasie i ewentualnie skorzystać z oferty firmy. Bardziej nowoczesnym odpowiednikiem usług pocztowych jest komunikacja poprzez e-mail. Tutaj warto zadbać o maksymalną personalizację wysyłanych wiadomości, by ich odbiorcy (oraz system pocztowy) nie mieli wrażenia, że atakujemy ich niechcianym spamem. Nie każdy pamięta też o marketingu bezpośrednim w wydaniu telewizyjnym. Są to wszelkie programy, w których odbywa się prezentacja produktów, czyli tzw. telezakupy. Widzowie są tu kuszeni atrakcyjnymi rabatami, jeśli zdecydują się na natychmiastowy zakup oferowanych artykułów. Nie należy też zapominać, że wciąż często prezentacja produktów i ich sprzedaż odbywa się w czasie osobistego kontaktu z klientem (face-to-face). Takimi usługami zajmują się akwizytorzy odwiedzający klientów w ich domach. Klienci są też zapraszani na prezentacje produktów odbywające się w większym gronie osób.