Direct Channel | Czym zajmuje się agencja marketingowa?
18992
single,single-post,postid-18992,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Czym zajmuje się agencja marketingowa?

agencja marketingowa

16 Kwi Czym zajmuje się agencja marketingowa?

Wiele firm zastanawia się nad podjęciem współpracy z agencją marketingową w celu zapewnienia lepszej komunikacji z klientami. Agencje marketingowe oferują szerszy zakres usług niż agencje zajmujące się tylko reklamą. Można im zlecić opracowanie i wdrożenie kompleksowej strategii marketingowej, która będzie realizowana z wykorzystaniem różnych kanałów i mediów. Zespoły agencji marketingowych tworzą zwykle specjaliści z różnych dziedzin takich jak grafika komputerowa, copywriting, komunikacja, projektowanie stron WWW i inne.

Zakres usług agencji

W zależności od potrzeb i zakresu działalności danej firmy oferta agencji marketingowych obejmuje takie usługi jak direct mailing, gadżety reklamowe, identyfikacja wizualna, programy lojalnościowe, koncepcje kreatywne, materiały POS czy strony WWW. Warto pamiętać, że klientami agencji marketingowych mogą być nie tylko prywatne przedsiębiorstwa, ale też fundacje czy instytucje publiczne poszukujące wsparcia w kwestiach związanych np. z budową wizerunku. Dobrzy specjaliści powinni być w stanie zaproponować odpowiednią strategię i skuteczne narzędzia do jej realizacji.

Działanie online i offline

Duża część agencji marketingowych działa dziś zarówno w środowisku internetowym, jak i w bardziej tradycyjnych kanałach komunikacji z klientem. Przykładem pierwszych działań jest tworzenie i optymalizacja stron WWW dla klientów, kampanie w social mediach czy kampanie reklamowe w ramach Google AdWords. Drugi typ to np. projektowanie i druk wizytówek firmowych, ulotek reklamowych, folderów, projektowanie logo, przygotowanie spersonalizowanych gadżetów reklamowych. Umiejętne połączenie działań online i offline przynosi zwykle pożądane efekty w postaci większej rozpoznawalności firmy lub marki, lepszych wyników sprzedażowych, większej lojalności dotychczasowych klientów. Inwestycja w takie usługi zawsze się firmie zwraca. Na współpracę z agencją marketingową warto też się zdecydować, gdy firma ma jakieś problemy wizerunkowe. W takiej sytuacji specjaliści pomogą odbudować nadwątloną reputację i odzyskać zaufanie klientów.