Direct Channel | Jakie powinny być dobre gadżety reklamowe?
18988
single,single-post,postid-18988,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Jakie powinny być dobre gadżety reklamowe?

0_splash

24 Kwi Jakie powinny być dobre gadżety reklamowe?

Wielu przedsiębiorców oraz specjalistów zajmujących się w firmach marketingiem  zastanawia się nad tym, jak można dobrze wykorzystać gadżety reklamowe w promocji działalności przedsiębiorstwa. Śpieszymy z podpowiedzią: nie istnieją gadżety idealne dla wszystkich – kluczem jest dobór takich artykułów, które będą dobrze spełniać swoje funkcje reklamowe, a do tego pasować do branży, w której firma działa. Można wybrać gadżety bardziej uniwersalne takie jak długopisy, torby czy smycze i spersonalizować je za pomocą odpowiedniej grafiki i treści, ale dobrą opcją jest też zamówienie gadżetów reklamowych jednoznacznie kojarzących się z daną firmą np. firmowych maskotek. Ograniczeniem może być tu budżet, ale też fakt, czy w danej branży można sobie pozwolić na bardziej kreatywne rozwiązania, czy lepiej poprzestać na tych standardowych. Statystyki pokazują, że do najchętniej wybieranych gadżetów należą m.in. artykuły biurowe i piśmiennicze, artykuły elektroniczne, kubki, słodkie upominki, akcesoria do domu, gadżety ekologiczne oraz tekstylia i drobiazgi ze skóry.

Co zyskamy dzięki gadżetom?

Przede wszystkim jest to niedrogi i efektywny sposób na reklamę firmy – zarówno wśród jej stałych klientów, jak i tych, którzy dopiero mogą się nimi stać. Takie gadżety mogą też być istotną częścią identyfikacji wizualnej firmy jeśli np. wyeksponujemy na nich logo. Jeśli do tego gadżet ma praktyczne zastosowanie jak np. długopis, otwieracz do butelek czy parasol, możemy podejrzewać, że obdarowane nim osoby będą często z niego korzystać, i tym samym informacje o naszej firmie będą stale im towarzyszyć w codziennym życiu. Choćby dlatego chętnie w roli gadżetu wykorzystywane są kalendarze: reklama w takiej formie jest obecna w domu czy biurze klienta przez cały rok.

O czym warto pamiętać?

Nie warto oszczędzać na jakości zamawianych dla firmy gadżetów, bo z pewnością będzie to oszczędność pozorna, gdy klient odkryje, że otrzymał kiepsko wykonany drobiazg, co może odebrać jako brak szacunku dla swojej osoby. Estetyka przedmiotu jest tu ważna, reklama ma być nienachalna i atrakcyjna wizualnie.