Direct Channel | Kampania marketingowa – dobry sposób na reklamę firmy?
19603
single,single-post,postid-19603,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Kampania marketingowa – dobry sposób na reklamę firmy?

Kampania marketingowa

11 Cze Kampania marketingowa – dobry sposób na reklamę firmy?

Zaplanowanie i dobre przeprowadzenie kampanii marketingowej nie jest łatwe, ale może przynieść świetne efekty w zakresie promocji firmy oraz jej produktów czy usług. Do tego zadanie to można powierzyć specjalistom, którzy mają na swoim koncie wiele zrealizowanych z sukcesem kampanii: zarówno offline, jak i online. Dziś te dwie sfery mocno się przenikają, co również należy uwzględnić, jeśli zależy nam na skutecznym dotarciu z przekazem marketingowym do klientów.   

Podstawowe kroki w kampanii

Kampania marketingowa obejmuje kilka podstawowych kroków, których spełnienie może nie gwarantuje od razu sukcesu, ale stwarza dla niego dobrą podstawę. Przed przystąpieniem do działania na pewno warto ustalić konkretny cel kampanii: może być nim np. poprawa wyników sprzedaży danego produktu, ale też lepsze zapoznanie klientów z marką. Kiedy mamy już wyznaczony cel, można ustalić ramy czasowe trwania kampanii oraz wyznaczyć grupę docelową. Im lepszy tzn. bardziej konkretny profil odbiorcy naszych komunikatów reklamowych uda nam się stworzyć, tym większa szansa na sukces.

Jak dobrze wybrać środku przekazu?

To jedno z kluczowych pytań dla twórców każdej kampanii marketingowej. Największym ograniczeniem jest tu zwykle dostępny budżet niepozwalający wykorzystać wszelkich możliwości, jakie oferują dzisiejsze media. Wiele interesujących opcji kreatorom kampanii zapewnia Internet, ale nie warto przy planowaniu treści i środków przekazu zamykać się na tradycyjne formy komunikacji z klientami taki jak np. wysyłki reklamowe czy druk materiałów reklamowych: ulotek, folderów, kopert z nadrukiem. Jeśli już wiemy, kim są nasi potencjalni klienci, łatwiej nam wybrać efektywne sposoby reklamy firmy np. jeśli są to emeryci, niekoniecznie potrzebujemy wykorzystywać media internetowe, by dotrzeć do tej właśnie grupy. Ważne też, by całość stanowiła spójną całość: treść i środki przekazu powinny współgrać z celami kampanii i naszą grupą docelową. Nie należy też zapominać o monitorowaniu przebiegu kampanii jeszcze w trakcie jej trwania, a już po jej zakończeniu: o zmierzeniu wyników i podsumowaniu efektów.