Direct Channel | Kampanie marketingowe – najważniejsze cechy
18983
single,single-post,postid-18983,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Kampanie marketingowe – najważniejsze cechy

Etapy realizacji kampanii

23 Kwi Kampanie marketingowe – najważniejsze cechy

Dobrze zaplanowana i przeprowadzona kampania marketingowa skutkuje realizacją celów ważnych dla klienta. Zwykle jest to promocja produktu lub usługi bądź budowanie wizerunku marki. Przy realizacji kampanii marketingowych korzysta się z przekazów reklamowych w mediach, często stosuje się też reklamę uliczną czy organizuje konkursy z nagrodami dla klientów. Nowoczesne formy marketingowe wykorzystywane w kampaniach to też content markenting (tworzenie wartościowych treści dla odbiorców), remarketing (rodzaj kampanii internetowych prowadzonych w ramach Google AdWords) czy kampanie edukacyjne.

Etapy realizacji kampanii

Nasz ekspert z firmy Direct Channel podkreśla, że pierwszym i nieodzownym krokiem jest tu ustalenie celów prowadzonej kampanii, w tym również dostępnego na nią budżetu oraz planowanego czasu jej realizacji. Kolejnym etapem jest identyfikacja grupy docelowej z uwzględnieniem np. wieku czy płci odbiorców, ale też ich preferencji zakupowych, jeśli znamy je. Dzięki temu przekaz będzie maksymalnie spersonalizowany – i dotyczy to różnych kanałów komunikacji. Personalizacja z pewnością zaprocentuje większym zainteresowaniem i zaangażowaniem potencjalnych klientów. Kiedy już to jest zrobione, można wybrać optymalne kanały przekazu dla naszej kampanii. Dziś dostępnych jest wiele mediów i wiele metod komunikacji z potencjalnym klientem, należy wybrać mądrze te spośród nich, które będą najlepiej odpowiadały założonym celom, ale też profilowi działalności firmy oraz jej wartościom. Warto tu pamiętać o Internecie, gdzie częściowo przeniosło się życie wielu z nas. Czasami działania podejmowane online i offline mogą świetnie się uzupełniać np. ulotki reklamowe mogą posłużyć do promocji strony internetowej firmy. Kiedy kampania marketingowa już wystartuje, należy na bieżąco monitować jej przebieg i korygować ewentualne błędy oraz wprowadzać poprawki, by była ona jeszcze skuteczniejsza. Po zakończeniu kampanii zwykle przygotowywany jest raport podsumowujący uzyskane dzięki niej efekty, pozwalający też wyciągnąć odpowiednie wnioski na przyszłość.