Direct Channel | Materiały POS – charakterystyka i zastosowanie
18990
single,single-post,postid-18990,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Materiały POS – charakterystyka i zastosowanie

ps-a

17 Kwi Materiały POS – charakterystyka i zastosowanie

Pod angielskim skrótem POS ukrywają się point of sales materials, czyli materiały mające na celu poprawę sprzedaży. Wykorzystuje się je właśnie w miejscu, w którym sprzedaż jest prowadzona. Ich zadaniem jest zwrócenie uwagi potencjalnego klienta na daną markę lub produkt. Promocja z wykorzystaniem materiałów POS jest efektywna i niedroga, dlatego decyduje się na nią dziś wiele firm.

Rodzaje materiałów POS

Wymienić można kilka najczęściej spotykanych rodzajów materiałów POS.  W hipermarketach i drogeriach często w celach promocyjnych wykorzystywane są standy reklamowe, które posiadają również funkcje użytkowe.  Na półeczkach standów mogą być umieszczane promowane produkty wraz z np. ulotkami reklamowymi na ich temat. Zostało potwierdzone, że odpowiednie wyeksponowanie produktów na standzie znacznie zwiększa ich sprzedaż. Ciekawą alternatywą dla standów mogą być wobblery, inny rodzaj materiałów POS. Są to kartoniki reklamowe, które umieszcza się na elastycznym ramieniu wykonanym z tworzywa sztucznego. Dzięki temu, że wobbler jest w lekkim ruchu, skutecznie zwraca na siebie uwagę klientów w sklepie. Wobblery mogą być produkowane w różnych kształtach, zależnie od potrzeb firmy. Świetnie sprawdzają się np. przy promocji artykułów spożywczych, ale nie tylko takich. Kolejną propozycją z zakresu POS są naklejki (również bezklejowe) umieszczane np. na produktach AGD. Pełnią one nie tylko funkcje informacyjne, ale również reklamowe. Innym popularnym rodzajem naklejek POS są te naklejane na podłogach np. w postaci strzałek kierujących do konkretnego produktu.

Materiały drukowane

W roli materiałów POS często występują również dobrze nam znane drukowane ulotki reklamowe, foldery, broszurki, katalogi. Wciąż można na nie trafić w wielu sklepach. Ważne, by dobrze wpisywały się w strategię komunikacyjną danej firmy, marki czy produktu. Dlatego przy zamawianiu druku takich materiałów warto zwrócić uwagę na ich spójną kolorystykę i oprawę graficzną, efektem takiego podejścia będzie lepsza komunikacja z klientem, z a co za tym idzie i lepsze wyniki sprzedażowe.