Direct Channel | Mailing „Ratuj tygrysy”
16889
single,single-portfolio_page,postid-16889,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Mailing „Ratuj tygrysy”

O projekcie

Klient – WWF Polska-  „Nie ocalimy wszystkiego, co byśmy pragnęli. Ale uratujemy o wiele więcej, niż mogłoby ocaleć, gdybyśmy w ogóle nie podjęli naszych starań” Sir Peter Scott, jeden z założycieli WWF

Zakres prac – kreacja, copywriting, produkcja, lettershop.

Cel działań – zebranie funduszy na ratowanie tygrysów przed wyginięciem.

Na co warto zwrócić uwagę w zakresie tego mailingu – 

  • Mailing klasyczny – pomimo, że wysyłany w standardowej kopercie, wymagał odpowiednich zabiegów, żeby podnieś jego skuteczność. Kopertę w każdym przypadku należy traktować jako opakowanie przekazu, które ma doprowadzić do otwarcia przesyłki. W przeciwnym razie cały przekaz nie zostanie odczytany. W tym przypadku zastosowano:
  • duży, czytelny zadruk koperty, w tym ważna informacja na rewersie koperty
  • hasła prowokujące do otwarcia korespondencji – na awersie, weryfikujące uczucia adresatów względem zwierząt, na rewersie informujące o upominku w wewnątrz koperty (rewers koperty jest automatycznie czytany przez większość adresatów – odruch bezwarunkowy).
  • Mailing niestandardowy (test) – został wysłany do grupy adresatów, której aktywności lub jakości danych adresowych nadawca nie jest pewny. Grupa ta otrzymała podobnie zbudowaną przesyłkę, jednak w kopercie, której nigdy wcześniej w sowich skrzynkach pocztowych nie widziała. Na opakowanie korespondencji wybrano ekologiczną kopertę, która w swej strukturze przypomina bąbelkową, a te jak wiadomo cieszą się wysokim odsetkiem otwieralności. Koperta sama w sobie, po odpowiednim zadrukowaniu, wygląda bardzo ciekawie i dla niejednego adresata stała się elementem mailingu, który sobie zatrzymał (koperta może długo służyć jako torebka np. na ważne dokumenty, listy, drobiazgi itp.)
Klient

Fundacja WWF Polska

Kategoria
Direct Fundraising, 2015