Direct Channel | Czym jest direct mailing?
17493
single,single-post,postid-17493,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Czym jest direct mailing?

wwf-planeta-2

19 Lut Czym jest direct mailing?

Żyjemy w świecie, w którym jesteśmy wręcz zalewani komunikatami. Wysypują się z naszych skrzynek mailowych, telewizorów, bilbordów. Z tej informacyjnej rzeki słów, która nieprzerwanie wlewa się do naszej rzeczywistości, odbiorca czerpie dla siebie niewiele.  Nauczył się już żyć w nadmiarze informacji. W takich realiach trudno przebić się z własnym przekazem reklamowym. Chyba, że skorzysta się z direct mailingu. Tylko … co to takiego?

Direct mailing – co to jest?

Direct mailing to narzędzie pozwalające na wysyłkę treści marketingowych bezpośrednio do mieszkań konsumentów lub do biur klientów biznesowych, z wykorzystaniem poczty tradycyjnej. Jeśli myślicie, że komunikacja pocztą tradycyjną to już przeżytek, po przeczytaniu naszych wpisów z pewnością zmienicie zdanie. Sami odpowiedzcie sobie na pytanie, czy częściej otwieracie maila, wyglądającego jak setki innych lądujących każdego dnia w waszej skrzynce mailowej, czy ciekawie przygotowaną przesyłkę, w której oprócz listu i ulotek może na was czekać jakiś drobny prezent? W naszej opinii, niestety częściej otwieracie e-maile, ponieważ w tradycyjnych skrzynkach pocztowych bardzo rzadko znajdujemy spersonalizowaną przesyłkę reklamową. Pora wykorzystać tą nie zagospodarowaną niszę.

Polak średnio otrzymuje  2-3 przesyłki reklamowe w roku. Dla porównania Niemiec ok 70. Różnica jest zbyt spora, żeby nie doszukiwać się w niej potencjału. To daje nam ogromne możliwości dotarcia do świadomości konsumenta. Wystarczy wybrać ten kanał komunikacji i trzymać się zasad skutecznego direct mailingu.

Zawartość przesyłek direct mailingowych

Przykłady realizacji direct marketingowych można mnożyć bez końca. Mogą zawierać próbki produktów, zaproszenia, urzędowe pisma, windykację, ulotki z ofertą, katalogi, kupony rabatowe, prezenty i wiele innych. Kształt takiej przesyłki jest dowolny i ogranicza go tylko budżet. Może to być zwykła koperta, ale również ciekawej formy pudełko czy koperta bąbelkowa lub selfmailer (w kolejnych artykułach opiszemy co to jest).

Podstawową zaletą prawidłowo skonstruowanego direct mailingu jest fakt, że jest to forma przekazu, która umożliwia nam precyzyjne trafienie do grupy adresatów, która nas interesuje.  Zamieszkujący dany teren, w danej grupie wiekowej, o określonej płci, o odpowiednich dochodach, preferencjach zakupowych itp, itd. Największą trudność sprawia trafienie z przekazem w 10, czyli ustalenie bazy adresowej do której wyślemy przesyłki marketingowe. O tym jak to robić, będą traktowały nasze kolejne artykuły.

Chcesz o coś zapytać? Napisz: mgoral@directchannel.pl