Direct Channel | Direct mailing co to takiego?
19497
single,single-post,postid-19497,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Direct mailing co to takiego?

30 Lip Direct mailing co to takiego?

Dzisiejszy świat oferuje firmom wiele możliwości dotarcia z przekazem reklamowym do klientów: zarówno kanałami tradycyjnymi, jak i poprzez Internet. Ograniczeniem bywa zwykle dostępny budżet – nie każde przedsiębiorstwo może sobie pozwolić np. na wykupienie spotu reklamowego w ogólnokrajowych mediach. Jednym z efektywnych, a do tego przystępnych cenowo narzędzi do komunikacji z klientem jest direct mailing, czyli wysyłka treści reklamowych pocztą (tą tradycyjną, a nie elektroniczną).

Baza klientów

Do realizacji tej usługi potrzebna jest wysokiej jakości, aktualna baza klientów. Jeśli firma może wykorzystać ich dane osobowe i przesłać im korespondencję reklamową, to już spory sukces. Kampania direct mailingowa będzie tym skuteczniejsza, im lepiej dopasujemy grupę odbiorców naszych przesyłek do celów kampanii. Zależnie od rodzaju oferowanych produktów i usług, różne dane o klientach mogą mieć kluczowe znaczenie: wiek, płeć, miejsce zamieszkania, preferencje zakupowe. Zasadniczo: im bardziej rozbudowaną bazę informacji o klientach mamy, tym lepiej.

Zalety direct mailingu

Jedną z najczęściej wymienianych zalet direct mailingu jest personalizacja przekazu. Kiedy mamy podstawowe informacje o naszych klientach, możemy tak zaplanować wysyłkę reklamową, by zachęcić ich do zapoznania się z prezentowaną ofertą. Spersonalizowany przekaz pozwala skuteczniej zbudować więź między daną firmą czy marką a klientem niż taki skierowany ogólnie do wszystkich. Wiadomość otrzymaną tradycyjną pocztą trudniej też zignorować niż spoty reklamowe w telewizji, radiu czy internecie, których przekazu często ludzie już nawet nie zauważają z powodu bombardowania ich zewsząd informacjami i reklamami.

Jak zachęcić klienta do interakcji?

Skuteczność direct mailingu można jeszcze poprawić poprzez zastosowanie skutecznych zachęt do tego, by klient zachował na dłużej otrzymaną pocztą ulotkę reklamową czy inne materiały. Dlatego dobrym pomysłem będzie dodanie do nich np. kuponu rabatowego, informacji o ciekawej promocji czy karty lojalnościowej.