Direct Channel | Zadania agencji reklamowej
19735
single,single-post,postid-19735,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Zadania agencji reklamowej

agencja marketingowa

09 Wrz Zadania agencji reklamowej

Pierwsze agencje reklamowe zajmowały się obsługą osób chcących zamieścić ogłoszenie na łamach prasy. Dzisiaj zakres ich działań znacznie wykracza poza prasę. Wyjaśniamy, na czym polega praca agencji reklamowej i jakie usługi realizuje ona dla swoich klientów.

Dobrze zaplanowane działania reklamowe

Kluczem do zrozumienia zadań agencji reklamowych jest słowo „komunikacja”. Ich zadaniem jest zaplanowanie, zorganizowanie, przeprowadzenie i ewaluacja kampanii reklamowych. Poprzez te działania informacja na temat produktu (marki lub usługi) oraz związanych z nim wartości ma trafić do grupy docelowej. Warto w tym miejscu odnotować, że agencje mogę promować także organizacje non-profit i działalność charytatywną. Kampania musi być poprzedzona badaniami i analizą rynku: aby sformułować odpowiedni „komunikat”, trzeba dobrze poznać odbiorców.
Agencje tworzą strategię komunikacji, opracowują jej identyfikację wizualną, a następnie dobierają narzędzia i nośniki, za których pośrednictwem zaplanowane działania będą realizowane. Firmy działające w obszarze ATL (above the line) skupiają się na tradycyjnych środkach przekazu jak radio, prasa, telewizja, plakaty i bannery. Z kolei agencje BTL (below the line) na nich nie poprzestają i proponują rozwiązania innego rodzaju, które najlepiej oddaje zwrot „sky is the limit”. Dla porządku dodajemy, że agencje „360 stopni” łączą obie sfery.

Praca agencji reklamowej wymaga połączenia kreatywnego myślenia, planowania, umiejętności zarządzania i kontroli. Kompleksowa obsługa klienta obejmuje m.in. projektowanie graficzne, copywriting, przygotowanie materiałów POS, dobór gadżetów reklamowych, zarządzanie nośnikami reklamowymi, organizację wydarzeń specjalnych, czy tworzenie dedykowanych mailingów. Tu liczy się dobry pomysł, ale także wybór efektywnych (i efektownych!) sposób jego realizacji.

Zarządzanie kampanią

Każda kampania reklamowa musi zostać dobrze zaplanowana także pod względem finansowym. Im szerszy ma ona zasięg, tym większe znaczenie ma kontrola budżetu i analiza wyników. Działania podejmowane przez agencję muszą mieć wyraźne określony cel i sposób mierzenia efektów.